Büzgülü Börek Midye Börek



Malzemeler:
4 yufka,
İç malzemesi:
500 gr kadar peynir (ben ıspanaklı ve peynirli yaptım)
(istenilen içle de olur haşlanmış patates, kıyma, beyaz peynir ıspanak vs)
1 tutam maydanoz
tuz ve karabiber

Sosu:
yarım su bardağı sıvıyağ,
1 su bardağı yogurt 
2 yumurta
1çay bardağı süt
bu sosu hem içine hem üzerine kulanacağız.
Üzeri İçin
susam ve çörek otu
Yapılışı:

Öncelikle yufkayı tezgaha serelim. Ortadan ikiye daha sonra tekrar ikiye bölüp 4 üçgen elde edelim. Üçgen olan parçanın sivri kısmı bize (aşağı) bakacak şekilde çevirelim. Sostan her yerine sürelim .. Sivri kısmından başlayıp yukarı doğru itelim ve büzgü oluşturalım. Kenar kısımlarını aşağı doğru alıp hafifçe üst üste bindirelim.
Derin bir kapta çökelek, yumurta akı, varsa ince kıyım maydanoz, tuz ve karabiberi ekleyip harmanlayalım. (ıspanakla olanı normal hazırladım soğanı biraz sarartana kadar kavurdum salça tuz ve baharat ekledim,ıspanakları doğrayıp suyunu çekene kadar pişirdim)Yufkamızın katladığımız alt noktasına harcımızdan yeteri kadar koyalım. Yanlardan da hafifçe içe doğru katlayıp rulo yapmaya başlayalım. Yarıya kadar gelince büzgülü kısmı kapak gibi üzerine kapatalım. İşte hepsi bu
Hafifçe yağlanmış tepsimize tüm yufkaları aynı şekilde yapıp sıralayalım.
Üzerine sostan sürelim.
Önceden ısıtılmış 200 ‘C lik fırınımızda nar gibi kızarana kadar pişirelim.

Afiyet Olsun….



son 3 resim sofrabezi.net den alınmıştır..

Yorumlar