KIYMALI ERİŞTE ÇORBASI


MALZEMELER
100 gr. kıyma
1.5 su bardağı erişte
1.5 çay bardağı yeşil mercimek
 (mercimeğini çok kullanıyorum ben)
kuru nane,zeytinyağı, biber ve domates salçası
Bazı yöreler bacaklı çorba der,bazı yöreler erişte çorbası,bazı yörelerde mercimek,bazı yörelerde ise dul avrat çorbası diye geçer.Genelde soğanla yapılır ben soğansız olanını tercih ediyorum...

YAPILIŞI
Mercimegi yıkayalım ve pişene kadar haşlayalım..Diğer taraftan kıymamızı kavurmaya başlayalım ..Kıyma kavrulunca  domates ve biber salçasını koyup biraz daha kavuralım ve naneti ekleyelim..Bu şekilde nane biraz kavrulunca aroması ve kokusu daha güzel oluyor...
 Mercimekler pişince erişteyi ekleyelim ve hazırladıgımız kıymalı içide ekleyip karıştıralım...Tuzunu ayarlayalım istenirse başka baharatlarla tatlandırılabilir..
Oğlum limonla daha güzel oldugunu söylüyor hiç denemedim ama limonun besin degerini artıracağını  düşünüyorum..
afiyet olsun..




Yorumlar